Vlaanderen heeft evenveel nood aan nog een nieuwe televisiezender als aan een extra frituur maar dat houdt VT4 niet tegen om vanavond, vanaf 17.00u, de ‘vrouwenzender’ Vijftv op de kabel te pleuren. Niet omdat de Vlaamse vrouw onvoldoende door de andere zenders wordt bediend – au contraire: zowat iedere avond zit half vrouwelijk Vlaanderen met een klam slipje naar Marc Reynebeau te kijken (althans, dat is wat men mij vertelt) - maar omdat de advertentiemarkt dringend een nieuw afzetgebied zoekt.
Bernard Cools (adjunct directeur-generaal van de mediacentrale Space, die mediaruimte aankoopt voor advertenties), in De Standaard van vandaag:
‘Vijftv is er niet gekomen omdat vrouwen een eigen zender willen, maar omdat de reclameblokken op VT4 bomvol zitten. Vrouwen zijn voor adverteerders een interessante doelgroep. De lancering van de nieuwe zender is meer een business- dan een marktgerichte operatie, want vrouwen hebben helemaal geen eigen zender nodig. Het grootste probleem op dit moment is dat de adverteerders de heel grote groep kijkers op de reclamevrije VRT niet kunnen bereiken’.
Always, Dreft & co hebben droogjes beslist dat er een nieuwe tv-zender nodig is om hun brol op aan te prijzen, en omdat hun brol voornamelijk door vrouwen wordt gekocht moet het ook nog eens een ‘vrouwenzender’ zijn. Always, Dreft & co gedragen zich hier zoals een ecstacy-dealer met een onverwachte surplus aan stash, die van de weeromstuit de opening van een nieuwe megadiscotheek eist, liefst in zijn eigen gemeente zodat hij niet te ver moet lopen.
Hoeveel Alwayzen kunnen vrouwen eigenlijk in hun doos steken? (pdw)
vrijdag, oktober 01, 2004
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
vijftv is in mijn ogen het typisch voorbeeld van de "shotgun approach". Dwz als je maar met genoeg munitie schiet over een wijde omtrek zal het vroeg of laat wel nekeer raak zijn. Het jammere is dat we daardoor interessante buitenlands zenders kwijtraken aan dingen zoals Vitaya, vijftv, enz. enz.. Wat Reynebau betreft kan ik mij moeilijk voorstellen dat er veel vrouwen zijn die met een klam slipje naar de mens zitten te kijken, maar goed wie had ooit gedacht dat prins Filip (of is het Philippe???) van het straat zou geraken...
vijftv is in mijn ogen het typisch voorbeeld van de "shotgun approach". Dwz als je maar met genoeg munitie schiet over een wijde omtrek zal het vroeg of laat wel nekeer raak zijn. Het jammere is dat we daardoor interessante buitenlands zenders kwijtraken aan dingen zoals Vitaya, vijftv, enz. enz.. Wat Reynebau betreft kan ik mij moeilijk voorstellen dat er veel vrouwen zijn die met een klam slipje naar de mens zitten te kijken, maar goed wie had ooit gedacht dat prins Filip (of is het Philippe???) van het straat zou geraken...
Boel in Vlaamsche huishoudens. Vandaag op de tram gehoord: "Ik weet nie wa da me mijn vruiwe is. Ke komme thuis. Gien eten. Giene klap. Ze zat gelijk 'geabsorbeerd' noar diene tv te kijken."
Een reactie posten